Sebastian Trzaska - dyrektor personalny, doradca HR

Strategia i mbo

„Dobra wizja i strategia mogą być jak Twoja Gwiazda Polarna
dobrze widoczne, jednoznaczne, wskazują zawsze kierunek
pomagają wrócić ze złej drogi, pozwalają osiągać nawet najtrudniejsze cele"

Sebastian Trzaska

Strategia i mbo

mbo

  • Strategia w organizacji
  • Strategiczna karta wyników
  • Delegowanie zadań
  • Zarządzanie czasem i priorytety
  • Zarządzanie przez cele
  • Wskaźniki  efektywności

 

 

 

 


Strategia w Organizacji
 

Usługa  doradczaUsługa  doradcza:

analiza, przygotowanie, wypracowanie spójnej strategii organizacji

 

zarządzanie strategiczne w organizacjiProjekt  szkoleniowy:

„zarządzanie strategiczne w organizacji”

 

  • Czym jest wizja firmy, misja jej działania, cele strategiczne
  • Kiedy  cele  strategiczne układają się w spójną strategię
  • Co to jest  strategia  - na czym polega? Po czym poznać że ją mamy ?
  • Jak powstają  strategie  dziedzinowe, obszarowe, czym są KPI
  • Jakie są  techniki zarządzania strategicznego 
     


budowa strategii  organizacjiProjekt  szkoleniowy:

„budowa strategii  organizacji”

 

  • Cele strategiczne – identyfikacja, opisanie, KPI
  • Identyfikacja zasobów do realizacji celów
  • Mapowanie powiązań strategicznych – zarządzanie procesowe
  • Poziom planowania krótko okresowego cele, MBO, KPI
  • System kontroli, oceny, interpretacji  wyników
  • System zarządzania wynikami i aktualizacji planów
  • System motywacyjny dla menedżerów


 


Strategiczna Karta Wyników  (BSC)

projekt  i wdrożenieUsługa  doradcza: 

projekt  i wdrożenie strategicznej karty wyników w organizacji

 

zarządzanie wg systemu zrównoważonej karty wynikówProjekt  szkoleniowy:

„zarządzanie wg systemu zrównoważonej karty wyników”

 

  • Idea perspektyw zarządzania strategicznego
  • Co oznacza karta  wyników
  • Co  oznacza idea  równoważenia celów
  • Perspektywa  finansów -  cele, KPI, pomiar, ocena, interpretacja
  • Perspektywa klienta  - cele, KPI, pomiar, ocena, interpretacja
  • Perspektywa organizacji pracy - cele, KPI, pomiar, ocena, interpretacja
  • Perspektywa rozwoju – cele, KPI, pomiar, ocena, interpretacja
  • Identyfikacja i mapowanie powiązań  celów, procesów
  • Zarządzanie strategiczne w organizacji – centrum monitorowania i zarządzania strategicznego
  • Motywacja w zarządzaniu strategicznym

 

jak opracować...Projekt  szkoleniowy:

„jak opracować i wdrożyć strategiczną kartę wyników w organizacji”

 

  • Techniki przygotowania celów strategicznych do karty wyników
  • Równoważenie obszarów strategicznych
  • Techniki mapowania procesów, powiązań strategicznych, powiązań wynikowych
  • Techniki typowania KPI  i  osób zarządzających nimi
  • Techniki monitorowania strategii i zarządzania zmianą strategiczną
  • Techniki budowy  kart  wyników na szczeblach operacyjnych ( MBO)
  • Techniki motywacji dla osób zarządzających

 


Delegowanie zadań  
 

opracowanie zasad efektywnego...Usługa  doradcza:  

opracowanie zasad efektywnego delegowania zadań i ich oceny  
 

delegowanie zadań na szczeblach menedżerskichProjekt  szkoleniowy:

„delegowanie zadań na szczeblach menedżerskich”

 

  • Myślenie strategiczne kadry  menedżerskiej
  • Zarządzanie konfliktem interesów
  • KPI obszarowe a strategia  firmy  
  • KPI a motywacja do synergicznego  działania kadry
  • Karty  wyników – wskaźniki, pomiar, informacja, interpretacja
  • Zaangażowanie kadry menedżerskiej  -  system wartości osobistych w biznesie
  • Systemy rozwoju  wiedzy, doświadczenia, umiejętności kadry  menedżerskiej
  • Systemy  motywacyjne – motywacja płacowa na szczeblach strategicznych



delegowanie zadań dla pracownikówProjekt  szkoleniowy:

„delegowanie zadań dla pracowników”

 

  • Na czym  polega  delegowanie zadań ?
  • Jak działamy i delegujemy w systemach zarządzania przez cele MBO ?
  • Jak oceniamy zadania w systemach MBO ?
  • Co jest złodziejem Twojego  czasu ?  Kiedy  go tracimy w delegowaniu?
  • Określanie priorytetów, eliminacja zadań nieefektywnych,
  • Kidy  delegowane zadania „powracają do nas” ?
  • Identyfikacja samodzielności pracowania w doborze zadań i ich realizacji
  • Kompozycja technik i elementów motywacyjnych
  • Rola osobowości i stylu zarządzania przełożonego w sposobach delegowania
  • Systemy  motywacyjne w delegowaniu  

 

 


Zarządzanie czasem i priorytety
 

techniki ustalania priorytetów i rzeczy ważnychProjekt  szkoleniowy:

„techniki ustalania priorytetów i rzeczy ważnych”

 

  • Czym jest  planowanie, techniki planowania?
  • Ustalanie celów i ich ważności -  priorytety
  • Priorytety strategiczne – praca menedżerów
  • Priorytety  operacyjne w organizacji pracy – praca kadry kierowniczej
  • Priorytety  o odpowiedzialność za wynik ( jednostkowa, zbiorowa, grupowa)
  • Sprawy ważne, sprawy pilne, sprawy nie ważne – jak je rozróżniać
  • Techniki weryfikacji zadań, celów
  • Czym jest zarządzanie przez cele i jak wykorzystuje  techniki ustalania priorytetów?
  • Czym są  złodzieje naszej uwagi  i czasu ?
  • Błędy w określaniu priorytetów
  • Predyspozycje osobowe, system wartości a sposoby delegowania i ustalania priorytetów


 

jak organizować efektywnie swój czasProjekt  szkoleniowy:

„jak organizować efektywnie swój czas”

 

  • Czas jako cenny zasób ?  czym tak naprawdę dysponujemy?
  • Co  możemy  optymalizować aby efektywnie wykorzystać czas ?
  • Cele -  koncentracja naszej uwagi
  • Podział  pracy i priorytety – przydział zasobów czasu
  • Równowaga czasu  pracy  i odpoczynku a nasza efektywność
  • Stres i napięcia emocjonalne  a zarządzanie efektywnością w czasie
  • Kondycja fizyczna, rekreacja a efektywność pracy w czasie
  • Osobowość, wartości osobiste a podział i efektywne wykorzystanie czasu

 


Więcej znajdą  Państwo na mojej  stronie firmowej www.anacco.pl

Szczegóły  tego  obszary w  bloku  zarządzanie przez cele MBO